sábado, 5 de mayo de 2012

AMB EL LLIBRE AIXÓ NO HAGUES PASAT...

Jo insisteixo en el punt de que les noves tecnologies ens aporten una democratització de la informació i la possibilitat de transmetre informació a qualsevol persona del planeta, inminentment, en viu i en directe. Peró sóc de les que opino que cal estar preparat per saber encaixar el poder que aquest fet significa. Així com, també cal estar preparat per saber fer anar aquest allau informatiu i la forma en com fer funcionar les tecnologies per trobar la informació buscada.
Llegint el llibre de David Crystal, "El lenguaje e Internet", subratllo aquell apartat a on es parla de la "dificultad" per trobar alló que es busca i per la "dificultad" d'haver de filtrar l'allau informatiu per trobar al´´o que ens interesa.
Ara si! Vaig decidir fer un experiment envers a aquest fet. ¿Pasa el mateix si poso jo al meu ordenador, desde un cercador com per exemple "Google", la paraula Mèxic, que si ho posa el meu amic mexicà desde el seu ordenador personal? Ja us podeu imaginar la resposta!
Estem sent vigilats i control.lats i les nostres cerques són encaminades pels interessos que prevaleixen. ¿És doncs, realment democràtic aquest mòn informatiu?
No sóc partidària d'haver d'afrontar un suport amb un altre, perquè crec sincerament que es complementen i es potencien l'un a l'altre, peró.... amb el llibre aixó no hagues pasat....

2 comentarios:

  1. Jo no estic tant segura que això amb el llibre no hagués passat. D'acord que Internet no és la panacea i que segur que ens vigilen, però, crec que en el fons el llibre analògic és més fàcil de censurar.
    Si un determinat tema, no interessa a un país, directament prohibeixen la publicació d'aquells llibres que en parlin. I fins i tot, en un país democràtic, si algun tema no interessa als editors (ni que sigui per raons econòmiques), doncs la informació no es publica. En aquest sentit, és més fàcil publicar a la xarxa, però clar, aleshores, altra cosa és la qualitat del que es publica a la xarxa.
    Pel demés, estic d'acord amb tu que ambdós suports en complementen i es potencien.

    ResponderEliminar
  2. Jo tampoc estic d'acord amb el fet que el llibre en paper sigui més lliure que la Xarxa d'Internet. En el decurs de centenars d'anys ha existit la censura tant eclesiàstica com civil a la publicació sencera de llibres i/o l'eliminació de parts del seu contingut. No cal anar gaire lluny en el temps per recordar la censura al cinema, a l'espanya franquista, a l'autocensura de la indústria cinematogràfica a la ultraconsevadors EUA, o a la França defensora dels drets humans, en relació a la guerra d'Algèria.
    Tot i el control que es pugui exercir sobre el que es publica a Internet, crec que és la plataforma més lliure i més universal que la societat humana a tingut fins el moment.

    ResponderEliminar